0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Biltest: Lille Alfa er en halvdyr kuriositet

Alfa Romeo MiTo fungerer fint med tocylindret motor, men på andre områder har den begrænset anvendelighed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Opgraderet. Kabinen er bedre forarbejdet end før. Her er der lædersæder til 18.000 kroner. Foto: Allan Graubæk

Bilanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Bilanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En Alfa Romeo er en bil, hvor man godt kan acceptere små særheder – måske er det ligefrem en del af charmen ved det italienske mærke, der hører til hos Fiat. Alfa Romeo tilbyder et yderst begrænset modeludvalg. Det er Giulietta og MiTo, og det er den sidste, vi her har fat i.

Den har lige fået et facelift, og det hører til de mere usynlige af slagsen: Kølergrillen har fået en indramning af krom, og der er pillet lidt ved lygtedesignet. I kabinen er der kommet en generel opdatering af de anvendte materialer, og en ny skærm i midterkonsollen kan rumme navigation.

Men ellers er Alfa Romeo MiTo grundlæggende den samme bil, som da den kom frem i 2008. Basis for bilen er den daværende Fiat Grande Punto, men det har Alfa skjult godt med MiTos helt selvstændige design.

Bilens udformning giver nogle begrænsninger, f.eks. at den kun fås som tredørs, og derfor er det svært at kæmpe sig om på bagsædet. Fra forsædet skal man i øvrigt også strække sig ubehageligt langt bagud for at nå sikkerhedsselen, og man må finde sig i et dårligt udsyn bagud. Det kan et facelift ikke ændre på. Udstyret i bilen er ikke overvældende – f.eks. skal fartpilot og sædevarme købes som ekstraudstyr.

Føreren sidder fint bag rattet, hvor der er glimrende oversigt over instrumenterne. Det samme gælder diverse betjeningsgreb på midterkonsollen. Læderrat passer godt ind i stilen.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter