Besparelse. Sebrina Thagaard sparer 6.000 kroner om året på sine forsikringer på bil, hund, hus med mere, fordi hun indhentede tilbud fra andre selskaber og viste dem til sit eget forsikringsselskab Tryg. De gav hende så et nyt og bedre tilbud.
Foto: Jacob Ehrbahn

Besparelse. Sebrina Thagaard sparer 6.000 kroner om året på sine forsikringer på bil, hund, hus med mere, fordi hun indhentede tilbud fra andre selskaber og viste dem til sit eget forsikringsselskab Tryg. De gav hende så et nyt og bedre tilbud.

Forsikring

Halv pris: Sebrina pruttede forsikringen ned til det halve

Ved et tjek hos andre selskaber stod Sebrina rustet til en prisforhandling.

Forsikring

Selv om Sebrina Thagaard egentlig er glad for sit forsikringsselskab, får de ikke lov at tage for meget for hendes mange forsikringer.

For med hund, kolonihavehus, lejlighed og bil er der forsikringer nok at betale til.

LÆS ARTIKEL

»Jeg havde tænkt på det et halvt års tid, før jeg fik taget mig sammen. Men jeg vidste, at der var god grund til at undersøge, om prisen var rigtig hos Tryg«, siger den 26-årige kvinde, som arbejder i den finansielle sektor.

Som ny bilist købte hun for to år siden sin første bil, og bilforsikringen lå derfor på 12.000 kroner om året. Det måtte kunne gøres billigere.

Hundeforsikringen kostede cirka 1.700, indboforsikringen lå på 2.300 og kolonihaven i Herlev bliver dækket separat af en kollektiv forsikring. Sebrina og hendes kæreste har desuden en ulykkesforsikring for 1.100 kroner.

I januar så hun en reklame for forsikringstjenesten findforsikring.dk, hvor kunderne kan oplyse, hvilke forsikringer de har behov for. Så er det op til tre selskaber at give tilbud.

»Jeg ville egentlig helst ikke skifte til et andet selskab, men jeg ville gerne se, hvad de kunne give mig af tilbud. Det var utrolig let, for jeg skulle ikke selv gøre andet end at sætte det i gang«, siger Sebrina Thagaard.

Det tog kun en time

Kun to selskaber endte med at byde ind. Først ringede de og spurgte ind til detaljer og sendte derefter en mail med et tilbud, som hun kunne kigge på, når hun havde tid.

»Nykredit var de bedste, for de tilbød mig at sætte bilforsikringen ned til 7.000 kroner. Alka ville give mig en lavere pris, hvis jeg fik sat en boks på bilen, som kunne vise, om jeg kører fornuftigt«.

Priserne på de andre dele af forsikringspaletten lå enten på niveau med Trygs priser eller en lille smule over. Nu havde Sebrina Thagaard skyts til en forhandling med sit oprindelige selskab.

»Jeg ringede til Tryg og spurgte, om de kunne gøre noget ved min bilforsikring. Jeg fortalte dem naturligvis, at jeg havde fået et godt tilbud fra anden side. De sagde, at det ville de se på. Og så vendte de tilbage samme aften, mindre end en time senere«, siger Sebrina Thagaard.

På den time blev bilforsikringen både markant billigere og meget bedre.

Prisen på hendes bilforsikring faldt fra 12.000 til 6.000 kroner årligt, og selvrisikoen blev sat ned til det halve.

Sebrina Thagaard føler sig ikke snydt over at have betalt en høj pris for sin bilforsikring. Det var fair nok, så længe hun var en ny bilist.

Men hun synes egentlig godt, at forsikringsselskaberne selv kunne reagere, når en kunde havde brug for at få revideret sin forsikring og muligvis skulle have en lavere pris.

»Jeg tvivler på, at selskaberne en dag selv henvender sig og siger: Vil du ikke have det billigere? Men det kunne være super, hvis de gjorde det. Ellers er det meget dyrt for de kunder, der bare tegner en forsikring og så tænker, at den passer sig selv«.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce