Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ærgerligt. Vandmasserne har fået mange forsikringstvister på samvittigheden, de seneste år.
Foto: Miriam Dalsgaard

Ærgerligt. Vandmasserne har fået mange forsikringstvister på samvittigheden, de seneste år.

Hjemmet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Her er forsikringsselskabet flest klager over

Skybruddet er forklaringen på de mange klager, forklarer selskabet.

Hjemmet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

»Vi er ikke helt almindelig' hos Alm. Brand«.

Sådan lød reklamensangen for det store danske forsinkringsselskab for år tilbage.

Og punchlinen holder stadig - i hvert fald skiller Alm. Brand sig væsentligt ud fra resten af feltet, når det gælder forbrugerklager, erfarer Morgenavisen Jyllands-Posten.

Vandet får skylden
Af den statistik over kundeklager, som Ankenævnet for Forsikring offentliggør fredag, fremgår det, at Alm. Brand har tegnet sig for 15,6 pct. af alle klager over danskerens mest almindelige forsikringer, nemlig for hus, indbo og bil.

Da selskabets samlede markedsandel for sådanne forsikringer er på 11,2 pct., er antallet af kundeklager over selskabet således 4,4 pct. point højere end markedsandelen.

Til sammenligning ligger antallet af kundeklager hos konkurrenten Tryg 7,5 pct. point under selskabets markedsandel for de tre forsikringstyper på 19,6 pct.

LÆS OGSÅ

I Topdanmark ligger antallet af kundeklager 1,1 pct. under markedsandelen på 14 pct.

Forsikringsselskabet Codan tegner sig for en markedsandel på 8,5 pct., mens kundeklagerne her er på 7 pct.

Hos Alm. Brand foklarer privatdirektør Pia Holm Steffensen, at de seneste års voldsomme skybrud er skyld i mange af klagerne.

»Vejret har forandret sig meget på 10 år«, siger hun.

»Vandet rammer nu danskerne i så store mængder, at møbler, tæpper, lamper, hvidevarer og andet indbo ofte rammes. Statikken over klager viser en klar stigning i antallet af utilfredse kunder på grund af manglende dækning, og det vil vi nu forsøge at ændre«, fastslår privatdirektøren.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden