Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Konceptet er, at man opretter en gratis profil på siden, og kan nu tilføje de bøger man enten har læst eller vil læse.

Digitalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Gyldendal åbner online-bogklub

Fremtidens bogklub er virtuel, så nu lancerer Gyldendal et online-mødested for alle, der vil dele deres læseoplevelser.

Digitalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Vis mig din virtuelle bogreol, og jeg skal sige dig, hvem du er.

Sådan kan det blive fra i morgen, hvor forlaget Gyldendal åbner deres nye online-forum Minbogdinbog.dk, der skal være et virtuelt mødested for alle med interesse for at dele og diskutere ny som gammel litteratur.

LÆS ARTIKEL

»Baseret på ens egne boginteresser kan man via Minbogdinbog.dk få anbefalinger til andre bøger. Dermed bliver det både sjovt og nemt at få inspiration på rejsen ind i bøgernes verden«, siger Tine Weppler, administrerende direktør for Gyldendals internetbutik g.dk.

Læserne har mere betydning end kritikerne

»Det er vores erfaring, at andre læsere ofte har større betydning end anmeldere, når det handler om at anbefale bøger. Minbogdinbog.dk skaber et virtuelt rum, hvor bogen og læseren er i fokus. Vi ser idéen som en styrkelse af den litteratur, der ligger uden for bestsellerlisterne netop ved, at man kan se andres læsevaner, anmeldelser og kommentarer til bøgerne«, siger Tine Weppler.

Fra Twitter til website

Konceptet er, at man opretter en gratis profil på siden, og kan nu tilføje de bøger man enten har læst eller vil læse.

Dermed håber Gyldendal at sparke gang i en virtuel bogklub, hvor læserne inspirerer hinanden og kommenterer på nye bøger - også for at give læserne andre indtryk af bøgerne end via boganmeldelser i pressen f.eks. Gyldendal har desuden kørt en fredagsbogklub via Twitter i et års tid.

LÆS ARTIKEL

Ifølge Tine Weppler skal Minbogdinbog.dk fremover også være salgssted for læsernes brugte bøger, litteraturdating og inspiration til at starte mere fysiske læseklubber.

Læs mere på Minbogdinbog.dk (eksternt link)

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden