0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Digitale tilbudsaviser stormer frem

Trykte tilbudsaviser får nu mærkbar konkurrence fra de digitale udgaver, og det kan gavne miljøet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
FINN FRANDSEN
Foto: FINN FRANDSEN

digitalisering. En iPad eller en computer kan erstatte de 60 kilo tilbudsaviser, som danskerne i gennemsnit får i postkassen årligt. Ny gratis dansk app 'eTilbudsavis' melder om eksplosiv succes.

Digitalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Digitalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Sæt et "Nej Tak" på postkassen og læs i stedet alle ugens tilbudsaviser digitalt på computeren, mobilen eller iPad.

Rutinen med først at slæbe ugens kilo tilbudsaviser ind i huset, for derefter at slæbe dem ud til genbrugsstationen eller skraldespanden igen ved at være fortid.

LÆS ARTIKEL

I al fald melder flere og flere hustande nej tak til trykte reklamer i postkassen, da de i stedet læser ugens tilbudsaviser på computeren, mobilen eller iPad.

Ændring i tilbudsjagtvaner
Blandt de mest downloadede 30. dage i træk er den danske gratis app til iPad "eTilbudsavis HD", der samler alle ugens tilbud og automatisk finder de bedste tilbud i nærheden af ens placering, og her ser man også store ændringer i danskernes tilbudsjagtsvaner:

»Vi ser rigtig rigtig mange, som straks tilmelder sig "Reklamer - Nej tak" efter at have downloadet app'en, fordi den netop fuldstændig erstatter de trykte aviser«, siger Christian Birch, der er en af de to bagmænd bag app'en.

»Der er ved at ske en kæmpe forandring af den tilbudsavis-kultur, som danskerne er kendte for. Det har været muligt at læse tilbudsaviser digitalt på computeren i årevis, men det er først nu, at danskerne har et reelt alternativ til de trykte tilbudsaviser. At sidde med iPad'en er fuldstændig ligesom at sidde med avisen i hånden, men det sparer også miljøet for oceaner af CO2«, siger han.

Spar 140 kg CO2

Hvor meget CO2 et "Nej, tak" på postkassen sparer miljøet for bliver opsummeret i en ny rapport fra Vestforbrændingen og DTU, som indgår i en ny kampagne mod trykte reklamer.

Her kører 12 kommuner og Vestforbrændingen nu kampagnen "Reklamer - Nej tak", der konkluderer, at en gennemsnitlig husstand i Region Hovedstaden årligt kan spare miljøet for ca. 140 kg CO2 ved at sige nej tak til reklamer. Det svarer ifølge kampagnen til den mængde CO2, der indgår i en tankfuld benzin.

Ifølge Christian Birch har over 11.000 danskere downloadet app´en til iPad, hvilket svarer til 15 procent af de danske iPads, og det uden holdet bag har brugt penge på markedsføring.

Find selv ugens tilbud og læs mere om app´en her (eksternt link)

Læs mere:

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce