Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Velgørende? CBB skriver på sin hjemmeside, at de »donerer 6 % af al din tale indenfor landets grænser« til det velgørende formål, man vælger. Men det er kun på 1 ud af selskabets 7 produkter, det gælder. (skærmdump fra CBB.dk)

Digitalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kunde føler sig vildledt: CBB lover velgørenhed, men giver ikke en krone

Mobilselskabs information om tilbud er for dårlig, mener Forbrugerrådet.

Digitalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Det lyder godt, når teleselskabet, CBB Mobil, tilbyder, at man ganske kvit og frit kan vælge at donere seks procent af sin taletid til et formål eller en forening efter eget ønske.

Tilbuddet kunne blandt andre psykoterapeut Mark Colclough ikke stå for. Han opfordrede derfor hele sin nærmeste familie til at blive kunder hos CBB, så de alle kunne deltage i støtteordningen.

Men efter flere år opdager Mark Colclough, at foreningen, familien har valgt at donere penge til, ikke har modtaget en krone fra CBB, trods familiens flittige brug af telefoner.

Kunde føler sig snydt CBB skriver på sin hjemmeside, at de »donerer 6 % af al din tale indenfor landets grænser« til det velgørende formål, man vælger.

Men da Mark Colclough henvender sig til teleselskabets kundeservice får han at vide, at taletidspakker ikke er inkluderet i tilbuddet. Det betyder, at blot en enkelt ud af CBB's syv mobilpakker gør det muligt at anvende støtteordningen.

»Det er jo ikke det, der står på hjemmesiden. Der står, at alle indenrigsopkald er inkluderet«, siger Mark Colclough.

»Jeg synes, det er vildledende markedsføring. Jeg føler mig snydt«.

CBB's kundeservice henviser til de generelle vilkår omkring donationerne, hvor der står, at:

»Der optjenes ikke kontantrabat for opkaldsforsøg, SMS, MMS, WAP, samt opkald i udlandet og benyttelse af øvrige tjenester«.

Teleselskabets forklaring til tjek.dk lyder, at det er under formuleringen »øvrige tjenester«, at deres mest populære produkter, nemlig taletidspakkerne, hører hjemme.

Men den forklaring er for dårlig, lyder det både fra den skuffede Mark Colclough og Forbrugerrådet.

Forbrugerrådet: For dårligt
Hos Forbrugerrådet mener telemedarbejder Martin Salamon, at CBB Mobil bør have bedre information på deres hjemmeside.

»De gør det ikke klart nok for forbrugerne, hvordan det hænger sammen. Det skal de selvfølgelig gøre. Det skal være klart fra begyndelsen, hvilke produkter, der er omfattet«, siger han.

»De nuværende informationer kan let misforstås. Så det må de gøre bedre«

CBB: Kunden har ret

Hos CBB Mobil erkender den administrerende direktør, Mikkel Noesgaard, at deres informationer ikke har været gode og klare nok.

»Jeg kan sagtens forstå, at kunden har misforstået det. Derfor har vi netop besluttet at opdatere teksten på vores hjemmeside, så det bliver tydeligere for kunderne«, siger han.

Forklaringen lyder, at konceptet begyndte, da selskabet endnu ikke havde de såkaldte taletidspakker. Ifølge Mikkel Noesgaard er pakkerne blevet så billige, at tilbuddet ikke kan løbe rundt.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden