Apple vil kontakte sine iPad-kunder og tilbyde dem en kompensation, såfremt de føler sig vildledt.

Apple vil kontakte sine iPad-kunder og tilbyde dem en kompensation, såfremt de føler sig vildledt.

Digitalt

Apple erkender vildledning af iPad-købere i Australien

Australske myndigheder mener Apple har været lidt for smarte i markedsføringen.

Digitalt

Amerikanske Apple har lovet mere end selskabet kan leve op til, da det for nylig lancerede sin nye iPad i Australien.

Derfor vil Apple nu kompensere de kunder, der føler sig vildledt af selskabets markedsføring. Det skriver det australske ABC News.

LÆS OGSÅ

Den ny iPad er i stand til udnytte det nye supermobilnet, 4G, lød et af salgsargumenterne fra Apple. Det er også rigtigt, men det gælder kun i Canada og USA. Danske købere af den nye iPad har for øvrigt samme problem som de australske kunder.

De australske konkurrence- og forbrugermyndigheder (ACCC) mener Apple med påstanden om adgang til 4G vildleder kunderne og dermed overtræder forbrugerlovgivningen.

Overhørte advarsel

Allerede dagen før iPad'en kom ud i de australske butikker, blev Apple advaret af ACCC, men det ignorerede selskabet.

Apple erkender, at det nye apparat ikke kan udnytte supermobilnetværket i Australien.

LÆS OGSÅ

Selskabet vil nu offentliggøre yderligere informationer, så kunderne ikke efterlades i tvivl om, hvad Ipad'en kan og ikke kan.

Selskabet vil desuden kontakte sine iPad-kunder og tilbyde dem en kompensation, såfremt de føler sig vildledt. Hvor stor en kompensation, der kan blive tale om, nævner ABC News ikke noget om.

FACEBOOK

ritzau

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden