0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mange borgere giver op over for borger.dk

Kun 47,4 procent af de ansøgninger, danskerne har forsøgt at udfylde på borger.dk, er blevet gennemført.

Digitalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Kontakten mellem borger og myndigheder er i løbet af de seneste år blevet erstattet af digitale selvbetjeningsløsninger, men ofte er systemerne så dårlige, at borgerne giver op.

Således er det blot 47,4 procent af de ansøgninger, danskerne har forsøgt at udfylde på hjemmesiden borger.dk, der er blevet gennemført, skriver Berlingske.

Og problemerne begrænser sig langt fra til danskernes møde med borger.dk, påpeger Søren Skaarup, der har mere end 25 års erfaring med digitalisering, service og kommunikation i det offentlige, over for Berlingske.

ritzau

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden