0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Børn bliver brugt som salgskanal på nettet

Forbrugernes vagthund varsler en strammere kurs over for virksomheder, som udnytter unges blogs til markedsføring over for andre børn.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Flere firmaer forsøger at få 16-årige Morten til at reklamere på nettet. Kilde: Morten Münster

Digitalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Digitalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Skateboards, solbriller eller farvede kontaktlinser. Læskedrikke, makeup eller mærkelige højttalere.

Virksomheder giver gaver eller penge til børn og unge, der er populære på de sociale medier, mod at de omtaler produkterne, når de laver videoer, billeder og små historier på Instagram, Facebook, YouTube eller blogs. Ofte sker det i form af små konkurrencer, hvor følgerne skal ’like’ firmaet eller deres produkter.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere