Hvis man arbejder hos Facebook i Silicon Valley syd for San Francisco, er man næppe særlig fattig. Derovre er lønningerne høje, og Facebook er kendt som et firma med gode arbejdsforhold. Af samme årsag har Mark Zuckerberg og hans ledelseshold sat en del af medarbejderne på pinebænken.
De skal på egen krop mærke, hvordan det er at bruge Facebook i den tredje verden.
Facebook har en erklæret strategi om at komme først med at erobre udviklingslandene, efterhånden som disse får bedre internet- og teknologiadgang. De kører et parallelforløb med velgørenhedsprojektet Internet.org, der giver gratis eller billig adgang til nettet i lande med behov for det – og så en mere kommercielt rettet indsats, der kører under Facebooks egen hat.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind