0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tele-reklamer skal strammes op

Forbrugerombudsmanden er træt af sager om overtrædelser på teleområdet. Han har strammet reglerne og kræver mere fair markedsføring fra telebranchen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
 TINA NIELSEN
Foto: TINA NIELSEN

Det er ofte svært at gennemskue, hvad en ny smart mobil til en krone egentlig koster.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Men oftest dækker det gode tilbud over et langt mere kompliceret regnestykke, der ikke er lige til at se igennem, når der skal købes ny mobil.

Teleområdet er da også et af de områder, hvor Forbrugerombudsmanden Henrik Øe modtager flest henvendelser fra danskerne.

Med introduktionen af nye reviderede retningslinjer, der træder i kraft 1. maj 2008, giver Henrik Øe samtidig en generel indskærpelse til virksomhederne på teleområdet om at luge ud i de vildledende markedsføringsmetoder.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere