Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG

nedbrud. Senest i slutningen af september medførte et nedbrud af 3's strømforsyning, at størstedelen af kunderne hverken kunne snakke, sende beskeder eller opnå dataforbindelse i op til 12 timer.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

3 vil tage backup for at undgå flere nedbrud på mobilnettet

Teleselskabet 3 sikrer kunderne ved at gøre som konkurrenterne: Tage backup.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

'Danmarks bedste mobilnet' lyder sloganet for mobilselskabet 3.

En påstand, som 3 med mellemrum har haft endog meget svært ved at leve op til.

Faktisk er den hele tre gange blevet gjort til skamme alene inden for det seneste år, hvor systemfejl har resulteret i tavse mobiltelefoner og blokerede dataforbindelser hos kunderne.

LÆS ARTIKEL

Derfor vil selskabet nu sikre sit net på samme måde som TDC, Telia og Telenor.

Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Hos 3's konkurrenter har man nemlig sørget for at have en backup af de vitale dele i mobilnettet - en foranstaltning, man nu også vil indføre hos 3.

»Vi er blevet ramt rigtig uheldigt det seneste år«, siger Kim Christensen, der er 3's netansvarlige i Danmark, til avisen.

»Vores mål er at have dobbelt sikkerhed på systemerne inden udgangen af året«, fortsætter han.

Senest i slutningen af september medførte et nedbrud af 3's strømforsyning, at størstedelen af kunderne hverken kunne snakke, sende beskeder eller opnå dataforbindelse i op til 12 timer.

»Vi vil gerne hele tiden øge sikkerheden. Men det er ikke noget, som man bare lige gør. Det er meget komplekst og svarer til nærmest at fordoble netværkets kapacitet«, siger Kim Christensen.

At nedbruddene er yderst kritiske for et mobilselskab, dét understreger Torben Rune, direktør i telerådgivningsvirksomheden Netplan.

»Mange erhvervskunder er så følsomme, at er de nede i bare få timer, er det nok til, at de overvejer at skifte mobilselskab«, siger han til Jyllands-Posten.

FACEBOOK

ritzau

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden