Svært. Særligt trænede medarbejdere skal nu forsøge at kapre Telenors kunder tilbage, hvis de vil opsige deres abonnement.
Foto: PETER HOVE OLESEN

Svært. Særligt trænede medarbejdere skal nu forsøge at kapre Telenors kunder tilbage, hvis de vil opsige deres abonnement.

Forbrugerelektronik

Telenor nægter at slippe mobilkunder let

Før kunne man opsige sit abonnement i Telenors butikker. Det er slut nu.

Forbrugerelektronik

Teleselskabet Telenor fejrede sig selv, fordi det tilbød kunderne en 'smuk afsked’, hvor de kunne opsige abonnementer i butikkerne.

Men det er slut nu, skriver 24timer.

I en artikel i Jyllands-Posten i 2008 jublede en Telenor-direktør, fordi hans teleselskab ifølge en test var det eneste, som gav sine kunder mulighed for at opsige deres abonnement i de butikker, hvor kunderne havde købt abonnementerne.

Tilfredse kunder
Forbrugerrådet kritiserede, at alle de øvrige selskaber nægtede at yde samme service. De tvang abonnementerne gennem telefon-sluser, indtil særligt trænede medarbejdere forsøgte at overbevise dem om at blive.

Telenor-direktør Peter Berg lagde ikke skjul på, at han var stolt.



»Jeg skal ikke kommentere andre selskabers opførsel, men vi behandler kunderne ordentligt. Branchen er præget af, at folk ofte skifter selskab, og vi ønsker, at folk får en smuk afsked, for så vender de en dag tilbage, og på den måde skaber vi den bedste forretning. Tilfredse kunder er også kunder, som ved, at de kan komme fra vort selskab«, forklarede Peter Berg.

Fastholdelsesteam
Men nu er det slut. Telenor, der tidligere hed Sonofon, besluttede for nylig, at de af selskabets omkring to millioner kunder, som ønsker at opsige abonnementer, skal gå forgæves i selskabets cirka 200 butikker, hvoraf en stor del findes i Føtex, Bilka og Expert.

»Vi har valgt at følge de andre teleselskaber ved at oprette et fastholdelses-team,« forklarer Claus Skovfoged, kundeservicedirektør, Telenor, til 24timer.

Fastholdelsesteamet forsøger telefonisk at overbevise de kunder, der vil væk, om at blive, og kundeservicedirektøren begrunder ændringen med den øgede konkurrence på telemarkedet og et øget fokus på at fastholde kunder.

»Vi ønsker stadig, at vore kunder får en smuk afsked, men vi har indset, at vi skal gøre noget særligt for de kunder, der vil forlade os«, siger han til 24timer.

Ifølge Claus Skovfoged får kunderne stadig en smuk afsked. Det sker med henvisning til en Telenor-analyse, som viser, at 91 procent af de kunder, der har talt med fastholdelsesteamet, er tilfredse.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden