Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Paul Sakuma/AP
Foto: Paul Sakuma/AP

Reklamer. Flere og flere brugere af Facebook bruger mobiltelefoner og tablets, når de skal være sociale på Facebook.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Nu sætter Facebook reklamer på din mobil

Forud for børsintroduktion introducerer Facebook reklamer på mobiltelefoner.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Inden for de nærmeste uger vil du måske opleve, at der kommer reklamer på din mobiltelefon, når du logger ind på din Facebook-profil.

Facebook vil nemlig begynde at vise reklamer på mobile platforme som smartphones og tablets, skriver Financial Times.

Det er endnu ikke helt klart, hvor og hvordan Facebook vil placere reklamerne på mobiltelefonens skærm. Men en af mulighederne er at fremhæve venners anbefalinger af virksomheder og produkter på nyhedsfeeden.

LÆS ARTIKEL

Det er såkaldte 'fremhævede historier', som man allerede nu kan finde på Facebook, hvis man bruger en almindelig computer.

Facebook selv har ikke ønsket at fortælle præcist, hvordan disse reklamer skal udformes, og hvor påtrængende de bliver i brugeroplevelsen.

Ifølge Financial Times har Facebook allerede forhandlet med udvalgte reklamebureauer om at lave disse 'fremhævede historier'.

Fremtiden ligger på mobile platforme

Facebook har 850 millioner brugere, og af dem bruger halvdelen Facebook på mobiltelefon, tablets. Derfor er det bliver det vigtigt i fremtiden at tjene penge her.

»Mobilt brug af Facebook vil i fremtiden være er en stor del af brugen af Facebook. De er nødt til at finde en intelligent måde at tjene penge på det«, siger Ian Maude fra Enders Analysis til Financial Times.

Hele denne øvelse sker i forbindelse med den planlagte børsintroduktion af Facebook, som forventes at finde sted en gang i maj.

I børsprospektet, det såkaldte IPO, fremhævede Facebook selv, at en af faldgruberne ved aktien var den manglede evne til at tjene penge på de mobile platforme. Denne fare forsøger de nu at imødegå.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden