Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
MARTIN BUBANDT
Foto: MARTIN BUBANDT

Fastnetkunderne kan ifølge TDC bede om at blive fri for de nye priser på fastnet og få de gamle vilkår med lav opkaldsafgift og en minutpris tilbage.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

TDC: Kunder kan få gamle vilkår tilbage

TDC bedyrer, at ny prisstruktur er et forsøg på at holde på fastnetkunderne.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

TDC er ikke ude på at tjene penge på den nye prisstruktur, der blandt andet har en fire gange højere opkaldsafgift end hidtil og til gengæld lader samtaleminutterne til andre fastnettelefoner være gratis.

Det bedyrer TDC's privatkundechef Jesper Theill Eriksen til kritikken af, at opkaldsafgiften er hævet til en krone, selv om man taster forkert eller bare ikke får forbindelse.

Dansk Blindesamfund mener, at der med en forhøjet opkaldsafgift er tale om en afgift på tastefejl. Blindesamfundet kritiserer desuden, at svagtseende lades i stikken, netop fordi de er bundet til fastnettelefonen, og at det er dyrere at ringe fra en fastnettelefon, hvis man vil ringe op til en mobiltelefon.

LÆS ARTIKEL

»Det er klart, at den store fordel ved vores prisstruktur er fra fastnet til fastnet, som 80 procent af samtalerne går til, mens det er dyrere at ringe til en mobiltelefon«, siger Jesper Theill Eriksen.

Helt præcist koster et opkald til en fastnettelefon kun opkaldsafgiften på en krone, hvorefter samtaleminutterne er gratis, mens et to minutters opkald til en mobiltelefon løber op i 2,58 kroner, hvorefter taksameteret fortsætter med 79 øre i minuttet.

Men privatkundedirektørens bedste argument er, at kunderne bare kan ringe til TDC's kundeservice og få de gamle vilkår tilbage.

LÆS ARTIKEL

»Det har vi faktisk tilbudt alle vores fastnetkunder, da vi fortalte dem om ændringen af prisstrukturen, men indtil videre har kun 150 taget imod tilbuddet«, siger han.

»I modsætning til hvad mange mener, gør vi det her for at forsøge at holde på fastnetkunderne«, siger Jesper Theill Eriksen.

Han mener stadig, at det for de fleste er en fordel med de nye priser. Han peger på, at en familie på to voksne og to børn i gennemsnit kun ringer forkert eller forgæves 10 gange i løbet af en måned. Det koster altså 10 kroner, mens det samme mønster kostede 2,25 kroner før prisændringen.

LÆS ARTIKEL

Men gennemsnittet kan jo dække over store forskelle, hvor nogle kommer til at betale meget i tastefejl?

»Præcis, og derfor er det også, at vi tilbyder kunderne at vende tilbage til en ordning med lav opkaldsafgift og en pris på samtalerne«, siger Jesper Theill Eriksen, der tilføjer, at TDC's kundeservice vil hjælpe kunderne med både at tjekke, om de har mange tastefejl og hvilken aftale, der bedst kan betale sig for dem udfra deres samntalemønster.

Hvorfor ikke bare lave teknikken om, så en enkelt forkert berøring ikke udløser en regning på en krone?

LÆS ARTIKEL

»Jamen i praksis er antallet af fejlopkald altså meget begrænsede, og hvis kunderne har en fornemmelse af noget andet, tilbyder vi dette individuelle tjek af deres samtalestruktur, som kan munde ud i, at vi finder en bedre aftale til kunden«, siger Jesper Theill Eriksen.

Han tilføjer, at TDC som et led i prisændringen også har gjort det gratis at blive ringet op, når et optaget nummer senere bliver ledigt.

Det er især aktuelt i forbindelse med forsøg på at komme igennem til pratiserende læger eller for at bestille billetter, hvor telefonen ofte er optaget.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden