Vuf. 3's kække reklamehund er tilfreds. Teleselskabet beklager, at ikke alle deres kunder har det på samme måde. (skærmdump fra reklamen)

Vuf. 3's kække reklamehund er tilfreds. Teleselskabet beklager, at ikke alle deres kunder har det på samme måde. (skærmdump fra reklamen)

Forbrugerelektronik

Her er mobilselskabet flest klager over

Populært mobilselskab har markant flest klager i forhold til sin kundeandel.

Forbrugerelektronik

»Hos 3 sætter vi pris på loyale kunder«.

Sådan lyder det i reklamen for mobilselskabets Bonus-ordning.

Men måske skulle 3 overveje at gøre endnu mere for deres abonnenter.

For ifølge Teleankenævnets nyeste opgørelse er de det danske mobilselskab, der - relativt set - har langt flest kundeklager hos ankenævnet.

Det skriver computerworld.dk.

Fire fik fuldt medhold
Ud af det samlede antal mobil-klagesager behandlet af Teleankenævnet i 2011, var mere end hver fjerde sag fra en 3-kunde. Det skal ses i forhold til, at 3 blot sidder på 8,7 procent af mobilmarkedet.

Til sammenligning havde den ofte udskældte telegigant TDC med 75 sager kun lidt flere mobilklagesager end 3's ialt 61 sager.

3 skiller sig samtidig ud ved sidste år at have tabt lidt flere klagesager end de fleste andre teleselskaber på mobilområdet, relativt set.

I 10 af 3's klagesager sidste år fik kunden delvist medhold, mens de i fire sager fik fuldt medhold i klagen over 3.

3's talskvinde, Stine Green Paulsen, kan ikke umiddelbart forklare, hvorfor selskabet har så relativt mange klagesager. Hun hæfter sig dog ved, at det trods alt er et lille antal klagesager, selskabet har tabt.

»Jeg synes ikke, at fire sager er mange. Og med hensyn til de sager, hvor klageren har fået delvist medhold, skal du regne med, at vi jo så også har fået delvist medhold«, siger hun til ComON.dk.

Selskabet hyrede sidste år en kunde-ambassadør, som skal sikre, at kunderne får en god behandling.

Gjorde I det, fordi I synes, I har for mange klagesager?

»Man vil jo helst have nul sager, men sådan er verden jo ikke. Der vil nok altid være nogen, der er uenige, men vi synes ikke, at vi havde usædvanligt mange utilfredse kunder«, siger 3's talskvinde.

FACEBOOK

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

  • Du lytter til Politiken

    Hør podcast: Overgreb i Guds navn
    Hør podcast: Overgreb i Guds navn

    Henter…

    I morgen byder pave Frans flere end 100 højtstående biskopper fra hele verden velkommen til topmøde i Vatikanet. Emnet øverst på dagsordenen er seksuelle overgreb mod børn begået af katolske præster. Men kan paven forhindre flere overgreb? Og er der overhovedet en fremtid for den katolske kirke?

  • Du lytter til Politiken

    Hør podcast: Michelin-stjerner – fisefornemt snobberi eller brugbar guide?
    Hør podcast: Michelin-stjerner – fisefornemt snobberi eller brugbar guide?

    Henter…

    I aftes udkom årets store madbibel - Michelin-guiden 2019. Michelin har været den højeste kulinariske smagsdommer i en tid, hvor madkultur er blevet en international megatrend, og kokke er blevet rockstjerner. Men er stjernerne lige så vigtige pejlemærker, som de har været?

  • Du lytter til Politiken

    Hør podcast: Klaus Riskær - Danmarks Donald Trump?
    Hør podcast: Klaus Riskær - Danmarks Donald Trump?

    Henter…

    Klaus Riskær - Danmarks Donald Trump? Klaus Riskær er tilbage på avisernes forsider. Han rejser sig altid igen, uanset om han går konkurs, bliver ekskluderet eller sat i fængsel. Og nu stiller han op til Folketinget. Men hvad driver ham? Og kan det passe, at han i dag er mere til klima og social retfærdighed end til utæmmet kapitalisme? Eller er han – som nogle mener – det danske svar på Donald Trump?

Forsiden

Annonce