Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
utilfredse. Kunderne klager mere over de gamle teleselskaber end over de nye.
Foto: THOMAS BORBERG

utilfredse. Kunderne klager mere over de gamle teleselskaber end over de nye.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kunder er mest utilfredse med de gamle teleselskaber

Nye selskaber får ros, de gamle ris, hvis man lytter til hjemmesiden Trustpilot.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Et gennemsnit af over 22.000 anmeldelser på hjemmesiden Trustpilot.dk viser, at kunderne er mest tilfredse med de nye, mindre teleselskaber, mens de store gamle for meget kritik.

Det skriver 24timer.

»Nu er det tredje gang, jeg oplever, at røret bliver lagt på efter 25 minutters venten i telefonen«, harcelerer TDC-kunden Mads Dam på websitet Trustpilot.dk, hvor forbrugere anmelder alverdens virksomheder.

LÆS ARTIKEL

»Jeg har haft Telmore de sidste 11 år. Jeg har altid været super godt tilfreds med deres service«, skriver Liselotte Brede fra Kalundborg og giver discountoperatøren Telmore topkarakter, mens Mads Dam giver TDC dumpekarakter.

24timer har sammenlignet gennemsnittet af 22.200 brugerbedømmelser af 12 førende danske mobilselskaber.

Konklusionen er klar. De gamle selskaber får ris, de nye ros. Telenor klarer sig markant bedre end de øvrige gamle' selskaber, mens Telmore er bedst blandt discountselskaberne og får en dobbelt så god bedømmelse, som TDC får.

»Discountselskabernes strategi er no bullshit' - få gebyrer, ingen dikkedarer og enkle produkter, som kunderne kan lide,« forklarer teleanalytiker John Strand om forskellen.

»Og de gamle selskaber sælger avancerede teleprodukter, som kunderne ikke forstår og derfor brokker sig over. Desuden døjer de på Trustpilot med en række gamle anmeldelser, der trækker dem ned,« forklarer John Strand i 24timer.

René Brøchner, direktør i TDC Privat, indrømmer, at kundeoplevelserne ikke altid er gode nok.

»Derfor arbejder vi også løbende for at forbedre dem. Vi har omkring fire millioner kundeforhold, hvoraf nogle få ytrer sig på Trustpilot.dk. Dem lytter vi meget til og svarer,« siger han til 24timer.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden