Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
LARS HANSEN
Foto: LARS HANSEN

Det er et udbredt fænomen, TDC udnytter, at et telefonaboonnment er et indviklet produkt og ikke bare en standardvare som sukker og cornflakes, siger teleanalytiker om TDC's forretningsførsel.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

TDC lænser Hanne på 92 år

Hanne Bruun har betalt i årevis for ubrugelige og udløbne aftaler.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Hanne Bruun på 92 år har i årevis haft både en såkaldt favoritaftale og en videstillingsaftale hos TDC, og de har tilsammen kostet hende 252 kroner i kvartalet.

Sagen er bare, at Hanne Bruun ingen glæde har af de to aftaler, blandt andet fordi de begge giver rabat på en viderestilling, som hun ikke kan bruge, da hun kun har en fastnettelefon.

Det skriver Ekstra Bladet.

LÆS ARTIKEL

Favoritaftalen er iøvrigt udløbet, men Hanne Bruun har stadig betalt til den. Hun har heller ikke meget glæde af de mange penge, hun iøvrigt betaler til TDC hvert kvartal.

Ringer for 35 ud af 716 kroner

Den samlede regning lyder nemlig på 716 kroner i kvartalet, men Hanne Bruun ringer kun for 35 kroner!

LÆS ARTIKEL

Hun har været loyal kunde hos TDC i 70 år, og er temmelig skuffet over selskabet, efter at hendes søn opdagede, hvordan hendes telefonregning egentlig så ud.

»De burde ringe og fortælle mig, at det kan gøres billigere. Jeg er vred og synes, de burde betale de penge tilbage, som jeg har betalt for meget gennem årene«, siger hun til Ekstra Bladet.

LÆS ARTIKEL

»Jeg kan sagtens bruge pengene til andet. De snyder folk, hvis de kan«, siger Hanne Bruun, der bor på et plejehjem i Varde.

»Det at vi laver et nyt abonnement betyder ikke, at det gamle ophører«, siger TDC Privats direktør Jesper Theill Eriksen til Ekstra Bladets spørgsmål om, hvorfor abonnenten skal betale for en Favoritaftale, når den er udgået.

»Kunden har sikkert købt produktet på et tidspunkt, hvor produktkataloget så anderledes ud«, lyder Jesper Theill Eriksens svar på spørgsmålet om, hvorfor TDC dobbeltfakturerer på en viderestilling, som Hanne Bruun har betalt til både i Favoritaftalen og i Viderestillingsaftalen.

LÆS ARTIKEL

»Det er et udbredt fænomen, TDC udnytter, at et telefonaboonnment er et indviklet produkt og ikke bare en standardvare som sukker og cornflakes. Det er amoralsk at føre forretning på den måde«, siger indehaveren af teleanalysefirmaet Netplan, Torben Rune til Ekstra Bladet.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden