Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
JENS DRESLING Arkiv)
Foto: JENS DRESLING Arkiv)

fatsvage. Danske kabel-tv-seere og bredbåndskunder forstår ikke mange af de nye produkter, der hele tiden kommer på markedet.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Forbrugerne fatter ikke tv- og bredbåndsmarkedet

Forbrugerelektronik er blevet for svær at forstå. Kabeludbyder siger undskyld.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

I en kundeundersøgelse blandt 1.700 kunder hos kabel-tv-udbyderen Stofa siger syv ud af ti, at de ikke er interesserede i ny teknologi og nye muligheder på deres tv og bredbånd, fordi de ikke forstår den.

De siger ikke, at ny teknologi aldrig kan komme på tale i hjemmet, men de vil vente med at købe den, til den bliver nemmere at have med at gøre.

Forvirrende

Kundeundersøgelsen er lavet af Kunde & Co i januar 2012.

LÆS ARTIKEL

Tv- og bredbåndsbranchen er netop præget af ny teknologi, der konstant introduceres under et næsten uoverskueligt antal tekniske begreber.

Ord som HD, MPEG4, modem og router giver god mening i branchen, men er forvirrende for langt de fleste forbrugere

»Da vi kom til den erkendelse, var det egentlig ikke så slemt at sige undskyld«, siger Stofas direktør for Salg og Marketing, Michael Broch Hansen.

Erkendelsen har fået Stofa til at gennemgå hele virksomheden for svært forståelige forklaringer og indviklede produkter.

»Stort set alle produkter er ændret, vi har fået ny hjemmeside og en masse nye mennesker er blevet ansat til at passe telefonerne«, siger Michael Broch Hansen.

I fremtiden skal kunderne også kunne komme i dialog med Stofa på Facebook og på hjemmesiden Trustpilot.dk, hvor forbrugere kan anmelde virksomheders produkter og ikke mindst deres service.

Hjemmesiden giver også virksomhederne mulighed for at svare og rette op på kritisable forhold.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden