SMARTUR. Apple er begyndt en aggressiv ansættelseskampagne for at få iWatch ud på hylderne. Billedet ovenfor er et af de utallige bud på et design, der flyder rundt på nettet, skabt af Apple-fans.

SMARTUR. Apple er begyndt en aggressiv ansættelseskampagne for at få iWatch ud på hylderne. Billedet ovenfor er et af de utallige bud på et design, der flyder rundt på nettet, skabt af Apple-fans.

Forbrugerelektronik

Apple: Nu skal iWatch på gaden

Apple har haft problemer med udviklingen af sit smart-ur.

Forbrugerelektronik

Det begynder snart at ligne de dage før lanceringen af iPad, hvor et kommende Apple-produkt nærmest havde mytologisk status.

Denne gang handler det dog primært om det ur, som Apple er på vej med, der næsten stensikkert kommer til at hedde iWatch. Ifølge ret troværdige kilder, har Apple nu pludselig fået ekstra travlt med at få produktet på gaden.

Hyringsrunde blandt designere
Det skriver i hvert fald Financial Times, der peger på, at Apple er gået i gang med en større ansættelsesproces. Der er simpelthen hyringsrunde i Silicon Valley, hvor Apple forsøger at skrabe så mange talenter til sig som muligt, for at få gjort iWatch færdig.

Det er angiveligt særligt indenfor design, Apple forsøger at få øget talentmassen. Ifølge Financial Times er dette et tegn på, at firmaets egne designere og teknikere ikke har kunnet løfte opgaven selv, når det gælder introduktionen af iWatch.

Financial Times går endda så langt som til at skrive, at det stiller spørgsmålstegn ved Apples hidtidige evne til at udvikle såkaldte ’wearable’ teknologi.

Den nye ansættelsesstorm kommer muligvis som følge af ansættelsen af den tidligere direktør for Yves Saint-Laurent, Paul Deneve.

Man kan sagtens forestille sig, at han ikke har kunnet finde den type design-talent, han havde brug for, blandt den nuværende Apple-stab. Og at han derfor har været nødt til at hyre nye folk ind udefra for at kunne give iWatch det helt moderigtige touch.

Kommer alligevel senere end ventet
Ansættelserne peger dog også på en anden ting, nemlig at iWatch dermed er mindre færdigdesignet end forventet.

Mange medier og analytikere havde forventet at se iWatch præsenteret i efteråret, men ifølge Financial Times er nyansættelserne et signal om, at iWatch først kommer til næste år. Så selvom Apple har fremskyndet processen, kommer uret formentlig først senere, end mange havde ventet.

Smart-ure og andre påklædnings-computere er allerede begyndt at pible frem. Kickstarter-projektet Pebble er allerede godt undervejs, Sony har allerede et tilgængeligt smart-ur, og såvel Google som Samsung er i gang med deres egne smart-ure.

Apple registrerede for nylig varemærket iWatch i Rusland og Japan, og det har fået mange til at konkludere, at de ikke vil kalde uret noget andet i sidste øjeblik. På den anden side hed den lille tv-boks AppleTV iTV indtil tæt på lanceringsdatoen.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden