Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

nemt. Hos teleselskaberne kan man være heldig at finde et nemt telefonnummer, uden at det koster ekstra, men de helt nemme kan koste en formue.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Pærelet telefonnummer sættes til salg

Lette telefonnumre kan være dyre, men kan senere vise sig som en god forretning.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Hvad siger du til et telefonnummer, der har en værdi af 500.000 kroner?

Lige nu er telefonnummeret 77-88-88-88 sat til salg på auktionshuset lauritz.com.

Budene starter på 250.000 og bliver telefonnummeret solgt, vil det blive landets dyreste telefonnummer. Med i prisen får man undernumrene fra 77-88-88-88 til 77-88-88-99.

LÆS ARTIKEL

Så tænker du måske, at der da umuligt findes folk, der vil spendere en lille årsløn på et nummer - bare fordi det er let at huske.

Men det er der. For få uger siden blev nummeret 2-3-4-5-6-7-8-9 solgt for 215.000 kroner, og det var det, der fik indehaveren af nummeret 77-88-88-88 til at henvende sig til lauritz.com.

Den nye sælger, der ønsker at være anonym, fortæller til Nyhedsbureauet Newspaq, at han blev nysgerrig på, hvor meget han kunne få for nummeret, nu hvor det ligger meget tæt op ad Leasys 88-88-88-88-nummer, der er blevet en del af virksomhedens brand.

Og det vil hovedsageligt være virksomheder, der vil efterspørge det salgslistede nummer, lyder det fra auktionshuset.

»Hvis man gerne vil have en anderledes måde at være genkendelig på, som vi kender det fra Leasy, så kan man vælge at markedsføre sig med et telefonnummer frem for at markedsføre sig i tv- og radioreklamer«, siger Peter Grossmann, filialdirektør i lauritz.com, til Newspaq.

Skulle det ske, at køberne står i kø for at købe nummeret og prisen derfor ryger i vejret, så er det stadig en god investering, mener filialdirektøren.

»Hvis alle kan huske ens telefonnummer, så regner vi med, at man kan få de henvendelser, der gør, at man får succes med den virksomhed, man prøver at drive«, siger han og fortæller, at de specifikke tal i telefonnummeret også har gjort, at lauritz.com har prissat, som de har gjort.

»Lige netop syv og otte har vi fået at vide fra garanten, der har sat nummeret til salg, at det er de to tal, som bringer lykke i Kina. Det er jo ret interessant for os som auktionshus, at man nu tænker i de baner, at man kan kapitalisere på et telefonnummer«, fortæller Peter Grossmann og henviser til, at nummeret derfor kan være interessant for kinesiske virksomheder med afdelinger i Danmark eller danske virksomheder, der sælger til Kina.

Vil man forsøge sig med et bud, så foregår det på lauritz.com og hammeren falder til højestbydende den 12. august.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden