Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Ophedet. Det er adapteren her af modellen A1300, der kan blive så varm, at den risikerer at begynde at brænde. Efterfølgeren med nummeret 1400 fejler ikke noget.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Humac: Vi har haft 10.000 bekymrede oplader-kunder

Kortere ventetid efter tilbagekald. Nye opladere er på vej ud nu.

Forbrugerelektronik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Som så mange andre er jeg på vej ind i en butik for at få byttet min oplader til min iPhone 4S ud med en, der ikke er brandfarlig.

Jeg behøver nærmest ikke at sige, hvorfor jeg er kommet. Roder lidt i tasken efter den hvide oplader, men ekspedienten har allerede åbnet et vindue på den nærmeste computer, og peger på et skilt, der forklarer, hvordan jeg bestiller en ny oplader til min iPhone.

Siden lørdag har over 10.000 bekymrede kunder afleveret deres oplader af modellen A1300 i en Humac-butik for at få den byttet.

Apple advarede nemlig for en uge siden om, at opladeren kan blive overophedet og tilbød samtidigt kunderne at få byttet de risikable opladere til en sikker en af slagsen.

Og den advarsel har folk taget alvorligt. Så alvorligt, at ekspedienterne i Humac på Gl. Mønt i København nu har lavet en lille guide til, hvordan man selv kan taste oplysningerne ind på Humac's hjemmeside og få bestilt en ny oplader.

Michael Bech, der er landedirektør for Humac i Danmark, understreger, at meget få opladere er blevet så varme, at plastikken er blevet misfarvet.

»Vi har haft nogle meget bekymrede og frustrerede kunder, men der er altså ingen eksempler på, at opladere er brudt i brand«, siger han.

Tilbuddet om at få byttet sin oplader gælder i hele Europa, men ifølge Michael Bech er det kun i Danmark, at interessen har været så massiv.

Kærlighed og sms'er til folket

Fem dage skal jeg vente, får jeg af vide, men så får jeg også en sms, når den ligger klar i butikken.

»Når laderne ikke ligger på lager i butikkerne, skyldes det, at man ikke kan forudse, hvor folk vil gå hen og få dem byttet. Så risikerer man, at have en masse liggende i nogle butikker, mens andre ikke har nok«, forklarer Michael Bech.

Men på grund af de ekstraordinært mange henvendelser i Humac's 12 butikker, ser det ud til, at de kan få et lidt større lager, så folk kan nøjes med en enkelt tur i butikken, og ventetiden kan forkortes allerede fra i næste uge.

»Der er ingen grund til at gå i panik. Man kan få byttet sine ladere i de næste mange måneder, så finder man en i sommerhuset, som man havde glemt, kommer man bare ind, så får vi det ordnet«, siger Michael Bech.

Ved computeren i Humac går jeg i stå, da jeg skal finde serienummeret på min telefon, men også det, er der en guide til.

»Kærlighed til folket, Humac Gl. Mønt«, slutter guiden, og jeg går op til skranken, hvor ekspedienterne pakker min oplader ned og sender den afsted.

Jeg går ud på gaden igen, en oplader fattigere. Fire timer senere modtager jeg en sms:

»Vi er glade for at kunne fortælle, at din USB-strømadapter nu er klar til afhentning«.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden