Det er to af de nye krav, som danske netbutikker skal leve op til, hvis de fremover vil pryde sig med det såkaldte E-mærke.
E-mærket er et slags kvalitetsstempel, der viser netbutikkens kunder, at netbutikken bliver drevet lovligt og etisk forsvarligt. E-mærket sikrer blandt andet, at betalingen kører sikkert og at forrbrugerne kan være sikre på, at varen bliver leveret som aftalt - og at butikken lever op til lovens krav om 14 dages fortrydelsesret.
Kunderne vil have god service
En række nye krav i forbindelse med mærket skal nemlig styrke indsatsen i forhold til kundeservice. E-handelsfonden bag mærket peger på, at kundeservice er en vigtig del af konkurrencen for fremtidens nethandel.
»Vi ved, at forbrugerne efterspørger det og at netbutikkerne virkelig kan få gavn af at sætte ind på dette område«, siger Lars Schmidt Larsen, direktør for e-handelsfonden.
Et nyt krav er, at der på hjemmesiden skal være et punkt med reference til e-handelsfondens Forbruger-hotline.
ritzau
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind