0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sprutreklamer flyder på Facebook

Verdens største spiritusfabrikant har indgået millionaftale med Facebook. Det bekymrer eksperter. Branchen kalder det fremsynet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PAUL SAKUMA/AP
Foto: PAUL SAKUMA/AP
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Facebookbrugere i USA foretrækker Smirnoff Vodka.

Det er konklusionen efter en marketingkampagne gennemført af verdens største spiritusfabrikant, Diageo, blandt amerikanske brugere af det sociale netværk.

I løbet af få måneder var Diageos mærke – Smirnoff – ifølge Politiken det foretrukne blandt brugerne på Facebook. Fangruppen voksede fra 3,5 til 12 millioner, og nu håber firmaet at gentage succesen globalt. Det gælder også i Danmark, bekræfter global brand manager i Diageo Pernille Sahl over for Politiken.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere