0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Facebooks flirt med vodkaen er kun begyndelsen

Aftalen mellem Diageo og Facebook er fremsynet, vurderer dansk ekspert.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
KIM AGERSTEN
Foto: KIM AGERSTEN

ANNONCER. Diageo, der blandt andet står bag vodka-mærket Smirnoff, har forpligtet sig til at annoncere for mindst 10 millioner dollar på Facebook.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Læg godt mærke til de små annoncer ude i siden af din personlige Facebookside. De små billeder, der skal lokke brugerne til at købe slankemidler eller blive medlem af datingsites, kan meget snart blive erstattet af en global markedsføringskampagne for spiritusproducenten Diageos produkter.

Diageo, der blandt andet står bag mærker som Smirnoff Vodka, Guinness, Captain Morgan Rum, Baileys og Johnny Walker, har netop indgået en aftale med Facebook, der betyder, at selskabet nu anses for at være en superkunde. Dermed har Diageo blandt andet forpligtet sig til at annoncere for mindst 10 millioner dollar (ca. 55 millioner kroner), og 950 af selskabets markedsføringsmedarbejdere har fået særlig træning af Facebook i, hvordan man kan bruge det sociale medie til at tiltrække kunder.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere