Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
LEHMANN MARTIN
Foto: LEHMANN MARTIN

målretning. Vi ved at annoncører følger vore færden på nettet, men langt de fleste ved ikke hvordan vi kan undgå det.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Forbrugere bliver ufrivilligt forfulgt af reklamer på nettet

Vi er trætte af adfærdsbaserede reklamer, men kun få ved, hvordan man undgår dem.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Det er ikke tilfældigt, at sportsnørder bliver præsenteret for den ene reklame efter den anden om løbetøj, mens de madglade må scrolle forbi tilsvarende mængder af køkkenudstyr og fristende fastfood-tilbud.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden