Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

betalingskrise. Kassereren på nettet, betalingsselskabet Dibs, kører med nedsat kapacitet, hvilket betyder, at nogle kunder stort set ikke får nogen transaktioner igennem.
Foto: JENS DRESLING

betalingskrise. Kassereren på nettet, betalingsselskabet Dibs, kører med nedsat kapacitet, hvilket betyder, at nogle kunder stort set ikke får nogen transaktioner igennem.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Nedbrud på nettet stopper for betalinger

Det er ikke sikkert, at du kan betale over nettet lige nu. Kasseren er nede.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Lige nu kan man ikke købe togbilletter hos DSB over nettet. Man kan heller ikke bruge selskabets mobil apps til at få en hurtig billet til bussen.

Billetlugen.dk har også haft problemer, som gjorde, at man ikke kunne betale for koncertbilletten.

Problemet ligger hos nettets kasserer

Og det er ikke kun hos DSB og Billetlugen, man oplever problemer. Flere andre steder på nettet kan du ikke komme til at betale for den vare, du havde planer om at købe.

Det er Dibs, der som en fælles kasserer står får elektronikken bag betalingen, der er i problemer. Selskabet er ramt af et nedbrud på tredje døgn, skriver Version2.dk. Og der arbejdes intenst på at få systemet til at køre igen.

LÆS ARTIKEL

Hos Dibs beklager driftsdirektør Jacob Raavig nedbruddet over for kunderne.

»Det er korrekt, at vi har haft en længere driftsforstyrrelse, som desværre ikke er løst endnu. Vi kører med nedsat kapacitet, hvilket betyder, at nogle kunder stort set ikke får nogen transaktioner igennem«, siger Jacob Raavig til Version2.

Jacob Raavig regner med, at kunderne lige nu får omkring fire ud af 10 transaktioner igennem. Det er lidt bedre end mandag.

»Der var der kunder, der slet ikke havde hul igennem. Men hele natten til mandag var der normal drift«, siger Jacob Raavig.

Hos Dibs har man to teams, der arbejder i skiftehold, på at finde fejlen. Og det håber man sker senere tirsdag.

ritzau

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden