Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

solgt. Hackeren skrev ud til 80.000 af Burger Kings følgere på Twitter, at kæden var solgt til en konkurrent. Det øgede antallet af Twitter-følgere markant.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Hackere solgte Burger King til McDonald's

Twitter kan være på vej til at øge sikkerheden for store firmaer som Burger King.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Det er muligvis en burgerelskende hacker, der i går angreb Burger Kings Twitter-profil.

Efter at have fået adgang til Burger Kings konto skrev hackeren blandt andet ud til Burger Kings 80.000 følgere, at fastfood-kæden var blevet solgt til McDonald's. Samtidig blev Burger Kings logo skiftet ud med konkurrentens gule mågelignende logo.

Mindst fem beskeder nåede hackeren at sende ud, inden kontoen blev suspenderet. ( Fortsættes under billedet)

Styrker sikkerheden Burger King ved ikke, hvem der hackede kontoen, der administreres delvist af virksomhedens afdeling for sociale medier og delvist af et eksternt firma.

Problemet med Burger Kings konto er netop, at kontoen administreres af flere personer, siger George Kurtz, der er direktør for et it-sikkerhedsfirma i San Francisco, til Financial Times.

En måde at sikre et firma mod et hackerangreb er at have en kompleks adgangskode, som er svær at bryde for hackere, men derudover skal virksomheden sørge for at færrest muligt kender koden.

På nogle sider på internettet - for eksempel Facebook - kan virksomheder få en udvidet sikkerhed, hvor adgangskoden ikke står alene. Det kan for eksempel være, at personen, der vil logge ind, får tilsendt en tal-kode til sin mobiltelefon, og skal taste den ind sammen med de almindelige adgangskode.

Twitter har tidligere annonceret, at det søger efter en ny medarbejder, der kan implementere en mere sikker løsning til det sociale medie.

Stjal brugernavne og adgangskoder

Episoden i går var et relativti mildt eksempel på et sikkerhedsproblem på de sociale medier. Medier som The New York Times, The Wall Street Journal og The Washington Post har tidligere sagt, at deres computersystemer havde været udsat for et ondsindet angreb.

LÆS MERE

Twitter meddelte i starten af februar, at brugernavne og koder til 250.000 brugere kunne være blevet stjålet, men det vides ikke, om Burger Kings kontooplysninger var blandt de stjålne.

Så sent som i fredags meddelte Facebook, at det også havde været udsat for et hackerangreb.

Burger King har dog også fået noget godt ud af episoden. Før hacker-indbruddet havde Burger King omkring 80.000 følgere på Twitter, mens det her til morgen var steget til 111.000.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden