Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
JENS DRESLING (arkiv)
Foto: JENS DRESLING (arkiv)

fortrydelsesret. Reglen ligestiller kunden i den fysiske butik med netkunden, så begge kunder får mulighed for at have varen i hånden og tjekke om den virker efter hensigten.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kunde brugte vare i en uge og fik derefter pengene tilbage

Kunder og butikker er uenige om, hvad »i væsentlig samme stand« betyder.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Da en forbruger satte sensorerne til en vejrstation op udendørs i en uge og senere fortrød handlen og returnerede vejrstationen til butikken inden 14 dage, ville butikken ikke høre tale om, at varen var returneret i »væsentlig samme stand«, som der står i forbrugeraftaleloven, at den skal være.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden