Danskere bruger mere og mere tid på nettet. Samtidig er annoncering på nettet steget kraftigt.
Det viser Danske Mediers rapport ‘Danskernes brug af internettet’ fra 2012. Størstedelen af tiden bruger vi på Facebook, hvor reklamerne også har fundet hen.
Over tre millioner danskere har i dag en profil på Facebook. »Facebook er det sociale medie, danskerne bruger mest, og her har firmaerne mulighed for at fange folks opmærksomhed, især på forsiden. Firmaerne er inviteret med til privatfest hos brugerne«, siger Niels Tybjerg fra konsulentvirksomheden IIH Nordic.
De mange reklamer har resulteret i, at Facebook blevet mere kommercielt, siger Marta Karolina Olsen: »Markedsføringen på Facebook er i dag rigtig massiv. I starten var det nyt og ikke særlig kommercielt, hvor firmaer nu synes, at de skal være til stede hos brugerne«.
LÆS ARTIKEL
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind