0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ekspert: Facebook er blevet et kapitalistisk medie

Reklamer bevæger sig ind mellem statusopdateringer og feriebilleder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JØRN VILLUMSEN/Politiken-Tegning
Foto: JØRN VILLUMSEN/Politiken-Tegning
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Danskere bruger mere og mere tid på nettet. Samtidig er annoncering på nettet steget kraftigt.

Det viser Danske Mediers rapport ‘Danskernes brug af internettet’ fra 2012. Størstedelen af tiden bruger vi på Facebook, hvor reklamerne også har fundet hen.

Over tre millioner danskere har i dag en profil på Facebook. »Facebook er det sociale medie, danskerne bruger mest, og her har firmaerne mulighed for at fange folks opmærksomhed, især på forsiden. Firmaerne er inviteret med til privatfest hos brugerne«, siger Niels Tybjerg fra konsulentvirksomheden IIH Nordic.

De mange reklamer har resulteret i, at Facebook blevet mere kommercielt, siger Marta Karolina Olsen: »Markedsføringen på Facebook er i dag rigtig massiv. I starten var det nyt og ikke særlig kommercielt, hvor firmaer nu synes, at de skal være til stede hos brugerne«.

LÆS ARTIKEL

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce