Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Skærmdump
Foto: Skærmdump

HVOR? De unge har svært ved at finde frem til de rigtige sider, hvis de for eksempel skal skifte læge eller ændre adresse.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kommuners netsider er volapyk for unge

Stik imod hensigten bruger kun få fra IT-generationen digital selvbetjening.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Brugere af kommunale selvbetjeningsløsninger på internettet bliver så forskrækkede af uforståelige begreber og dårligt sprog, at selv de unge fra IT-generationen i stedet vælger at ringe, skrive eller møde op hos borgerservice, når de for eksempel skal skifte læge eller ændre adresse.

ritzau

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden