Netflix, pulled pork, Moviestar, GGGI, lockout, stenalderkost og lakridspiber.
Vil man tage temperaturen på det forgangne år, så giver danskernes Google-søgninger et ganske præcist og bredt billede af, hvad der har været oppe i tiden og interesseret os de seneste 12 måneder.
Hvert år ved denne tid offentliggør Google de ord, personer og spørgsmål, vi har været mest begærlige efter at vide noget om i året, der er gået, og i 2013 var de hurtigst voksende søgeord Netflix, Moviestar og Den Blå Planet. Men vi bruger så absolut ikke kun Google til at søge efter kultur og underholdning. Søgemaskinen er også blevet vores alle sammens kogebog, læge og leksikon.
»Danskerne er nysgerrige og videbegærlige. Vi har efterhånden vænnet os til at gå rundt med verdens største hjerne i lommen - vi søger på alt fra sygdomme, kendte personer og madopskrifter til svar på de spørgsmål, vi mangler svar på her og nu«, fortæller direktør for Google i Norden Peter Friis i en pressemeddelelse.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind