Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Miriam Dalsgaard(Arkiv)
Foto: Miriam Dalsgaard(Arkiv)

kønsforskel. Drengenes valg af Google+ og YouTube skyldes måske, at det ikke er medier, der er så egnet til præsentation og selvfremstilling som Snapchat og Instagram, hvor pigerne i højere grad interagerer og præsenterer sig selv på en bestemt måde, lyder det fra Børnerådet.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Næsten samtlige 13-årige er på sociale medier

Kun 3 procent af 13-årige anvender slet ikke sociale medier. Flest er på Facebook.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Facebook er ikke nødvendigvis et must for 13-årige danske børn. 14 procent af dem har valgt Facebook fra, men bruger til gengæld andre sociale medier.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden