Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
JENS DRESLING /POLCREATIVE
Foto: JENS DRESLING /POLCREATIVE

mobning. Facebook vil bekæmpe mobning på nettet og i den virkelige verden. (Modelfoto)

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Facebook går aktivt ind i kampen mod mobning på nettet

Facebook åbner et nyt center, hvor man kan få hjælp til at håndtere online mobning.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Et nyoprettet ressourcecenter på Facebook skal komme mobning til livs både på internettet og offline.

Nu om dage foregår en del mobning på internet, men det skal stoppes, mener man hos Facebook.

Det sociale medie opretter derfor nu et ressourcecenter, som skal hjælpe brugere til en mere tryg oplevelse på det sociale medie.

Det giver god mening at sætte ind mod børns dårlige adfærd på internettet, lyder det fra Jon K. Lange, der er seniorrådgiver i Børns digitale liv og børneinddragelse, Red Barnet.

»Vi er glade for, at Facebook har taget initiativ til at gøre det enklere for unge, men også for forældre og lærere at arbejde med de her spørgsmål. Det er vigtigt at forstå, at

mobning har konsekvenser, og det er vigtigt, at vi agerer på, hvad vi ser, uanset om det er i skolegården eller på nettet«, siger han.

Hjælp til folk, der føler sig krænket

Ved at kigge på børns udvikling og gennem fokusgrupper med teenagere har Facebook og partnere på Yale Center for Emotional Intelligens i USA lavet værktøjer, herunder manuskripter og samtalestartere, der kan hjælpe teenagere med at håndtere mobning effektivt både online og offline.

Centeret er oprettet for at give brugerne information og vejledning om mobning, når de har brug for det.

»Vi lever i en verden, hvor menneskelige konflikter opstår både on- og offline. Det er derfor vigtigt at give brugere værktøjer og kompetencer til at tackle denne adfærd, når de oplever den«, siger Thomas Myrup Kristensen, policychef i Facebook Norden.

Facebook har samarbejdet med lokale partnere såsom Red Barnet i Danmark og har på den måde fået tilbagemeldinger på ressourcecentrets indhold for at sikre, at det er relevant for unge, forældre og pædagoger i Danmark.

Når du har anmeldt indhold via Facebooks rapporteringssystem, bliver du ledt videre til ressourcecentret, hvor du finder yderligere rådgivning om, hvad du kan gøre, hvis du har oplevet noget, som er krænkende for dig eller andre.

/ritzau/

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden