Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG

kommunikationskoks. TDC- og YouSee-kunder er blevet afvist i kundeservice, når de har har ringet ind for at blive fritaget for selskabernes nye strafgebyr på papirbreve.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

TDC-direktør: Vi har ikke et problem med attituden

TDC indrømmer kommunikationskoks i kundeservice, men ændrer ikke på strafgebyr.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

TDC beklager nu, at mange kunder, som har henvendt sig til både TDC og YouSee's kundeservice for at blive fritaget for selskabernes nye strafgebyr, er blevet afvist, selvom det i mange tilfælde er oplagt, at de burde fritages.

Kommunikationen mellem kunderne og kundeservice må være smuttet, lyder det.

Gebyret, der løber op i 696 kroner om året, hvis man er kunde hos både TDC og YouSee, træder i kraft efter 1. juli, hvis kunden ikke går ind på TDC's og YouSee's hjemmeside og tilmelder sig en digital post kaldet e-kommunikation.

Afvist på et forkert grundlag

»Hvis der er nogen, der er blevet afvist på et forkert grundlag, vil jeg tage hånd om det. Det lyder, som om kommunikationen mellem kunderne og kundeservice er smuttet - det bliver dagens opgave«, siger TDC's koncerndirektør for privatkundeforhold, Johan Kirstein Brammer.

LÆS ARTIKEL

Når man hører de mange kritiske røster kombineret med jeres egen forklaring, at I vil adfærdsregulere kunderne, lyder det som om TDC og YouSee har et attitudeproblem her?

»Vi vil gerne have så mange kunder som muligt over på e-kommnunikation, og vi vil samtidig gerne fritage dem, der er uden nogen adgang til computer og e-mail, for gebyret. Så nej, jeg mener ikke, vi har et attitude-problem. Vi skal bare sørge for at håndtere det rigtigt«, siger Johan Kirstein Brammer.

Han mener ikke, man bør sætte lighedstegn mellem alder og det at have svært ved at bruge en computer.

»Mange ældre er ganske gode til at være på nettet. Der er andre end de ældre, der er udfordret ved at have svært ved at bruge en computer«, siger han.

Men gebyret vil TDC ikke ændre på.

»Hovedårsagen til at vi gerne vil introducere e-kommunikation er, at vi rigtig gerne vil digitalisere vores dialog med kunderne. Dels sparer vi omkostninger, fordi vi ikke skal sende breve ud til alle vores kunder, dels kan vi forbedre vores kundedialog, så kunderne for eksempel ikke skal vente fire dage på at få en ordrebekræftelse, men kan få den på en mail på fire sekunder«.

Men hvorfor skal det lige koste 29 kroner, hvis man ikke vil tilmelde sig digital post? I siger jo selv, at det er mere end kostprisen for de papirbreve i sender ud.

»Vi har vurderet, at det er det, der skal til for at motivere folk til at komme over på den digitale tjeneste. Men vi er fuldt bevidst om, at der er kunder, der er i en særlig situation, hvor det er svært eller umuligt for dem at bruge en computer og/eller en email, og dem tager vi i videst muligt omfang hensyn til, og det gør vi individuelt«, siger Johan Kirstein Brammer.

Er det lovligt at indføre et gebyr, som er dyrere end kostprisen med det formål at regulere kundernes adfærd?

»Ja, det har vi undersøgt, og det er der ikke noget problem i«, siger Johan Kirstein Brammer.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden