0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

440.000 betaler til Netflix

DR Medieforskning afslører dybt gab mellem Netflix og konkurrenterne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JENS DRESLING
Foto: JENS DRESLING

markedsandel. 17 procent af samtlige danske husstande betaler for at se Netflix. Og 9 procent er droppet ud igen.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Netflix var ved lanceringen i oktober 2012 i praksis den første video-streamingtjeneste i Danmark, og det førte naturligt til en ledende position på markedet.

Men at Netflix allerede i oktober 2013 havde aftaler med mere end 440.000 danske husstande svarende til 17 procent, viser hvor effektivt den amerikanske tjeneste har sat sig på danskernes medievaner.

Det fremgår af DR Medieforsknings årlige rapport om danskernes medievaner, Medieudviklingen 2013, der udarbejdes af medieforskerne Dennis Christensen og Niels Marslev, skriver MediaWatch.dk.

LÆS ARTIKEL

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter