0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

VM-finalen hittede: 618.725 tweets i minuttet

Der har aldrig været så meget knald på Facebook og Twitter som under VM i fodbold.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

SOCIALT. Den tyske landsholdsspiller Lukas Podolski skyndte sig at tage en selfie med VM-pokalen og Angela Merkel efter finalen. Den røg ud på Twitter, sammen med rekordstore antal tweets, Facebook-posts, kommentarer og likes (Foto: Lukas Podolski/Twitter)

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

VM i fodbold er altid en stor begivenhed. Men i en tid, hvor folk lever deres liv på sociale medier, får begivenheden en helt ny dimension og størrelse. Det står klart, efter tallene er blevet gjort op oven på finalen mellem Tyskland og Argentina søndag. Der har simpelthen ikke været så meget social aktivitet omkring nogen anden event i de nye mediers historie.

Ifølge Facebook var der 350 millioner mennesker, der i løbet af slutrunden var engageret i snakken om VM på en eller anden måde. Det er omkring hver fjerde Facebook-bruger ud af de 1,2 milliarder mennesker, der er tilmeldt Facebook over hele verden.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere