Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Indkøb. Ny digital løsning ændrer dine muligheder
Foto: DANIEL HJORTH (arkiv)

Indkøb. Ny digital løsning ændrer dine muligheder

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Nu kan du betale told og moms online, når du køber varer på nettet uden for EU

Ny digital løsning fra Post Danmark gør, at du kan få leveret alle pakker hjemme.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Det er slut med at gå på posthuset for at betale told og moms, når man har købt en vare på nettet i et land uden for EU.

En ny digital løsning gør det muligt at betale online på Post Danmarks hjemmeside, og samtidig får du mulighed for selv at bestemme, hvor du vil have varen leveret i stedet for at være tvunget til at gå på posthuset i åbningstiden.

Produktionschefen i Post Danmark, Jesper Bremholm, glæder sig over at kunne præsentere den nye løsning for kunderne.

»Vi kan nu yde en mere tidssvarende og smidig toldproces, som gør det lettere, hurtigere og mere fleksibelt for vores kunder. Hvis man betaler inden klokken 19, bliver forsendelsen afsendt fra toldcentret samme dag«, siger han.

Løsningen giver flere muligheder

Tidligere var det ikke muligt at vælge, hvordan du ville have pakken fremsendt, ligesom du var nødsaget til at gå på posthuset for at betale for pakken. Det ændres med den nye løsning.

Her kan du betale på nettet hele døgnet og vælge fra gang til gang, hvordan du vil have din pakke leveret. Du er ikke længere tvunget til at gå ned på posthuset, forklarer Jesper Bremholm:

»Når man betaler online, kan man som noget nyt også vælge at få sin udenlandske toldforsendelse leveret, som det passer bedst. Det kan være derhjemme, på ens arbejdsplads, eller man kan selv hente den på et valgfrit posthus eller i en valgfri pakkeboks«.

Ifølge produktionschefen handler mange danskere uden for EU's grænser. Derfor mener han også, at det var nødvendigt for Post Danmark at være mere tidssvarende.

Med den nye digitale løsning, er der allerede efter to uger sket markante fremskridt, forklarer Jesper Bremholm:

»Langt over halvdelen af vores kunder bruger løsningen. Når det allerede er så mange kunder, kan vi betegne det som en vellykket start«.

Danskerne køber primært varer fra USA og Kina, når de handler udenfor EU, oplyser Post Danmark.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden