0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Facebook-reklamer misbruger dine 'likes'

Facebook-venner står ofte som afsendere, uanset om de står inde for budskabet eller ej.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når du ’synes godt om’ flyselskabet Norwegians hjemmeside for at følge deres tilbud på flyrejser, kan dit positive klik betyde, at dit navn ender i reklamer for selskabet inde på dine venners Facebookvæg.

For vennernes ’likes’ bliver flittigt brugt og misbrugt i sponsorerede indlæg på danskernes foretrukne sociale medie. 95 procent af borgere mellem 16 og 89 år er på Facebook ifølge Danmarks Statistiks dugfriske målinger.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere