0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Rabatkoder får os til at købe ting, vi ikke har brug for

Netbutikker bruger i stigende grad personlige rabatkoder for at kapre kunder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
 JENS DRESLING
Foto: JENS DRESLING

overforbrug. Vi har en tendens til at købe ekstra, når der er tilbud - også på nettet.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Hej. Vi er så glade for at have dig som kunde, så derfor sender vi dig denne kode, der giver 10 procent rabat på dit næste køb«.

Den slags rabatkoder er blevet en voksende markedsføringsstrategi for virksomheder i kampen om at tiltrække kunder på nettet.

Og det lader også til at virke efter hensigten. En ny undersøgelse viser, at rabatkoder ændrer mange danskeres købsadfærd, så de ender med at købe flere produkter, end de havde planlagt.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter