Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
THOMAS EMIL SØRENSEN/Jyllands-Posten
Foto: THOMAS EMIL SØRENSEN/Jyllands-Posten

vagthund. Ny forbrugerombudsmand ser især digitale udfordringer forude.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ny forbrugerombudsmand: Skjult reklame på sociale medier er et stigende problem

Også nethandel og ’det kontantløse samfund’ bliver fokusområder for forbrugernes nye vagthund.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når en blogger eller kendt popsangerinde uploader et billede af et par nye sko, en mascara eller en sports-bh på fotomediet Instagram, kan det lugte af reklame. Hvis vedkommende har fået produktet af et firma og lovet at omtale det på de sociale medier, ja, så er der utvivlsomt tale om reklame, og det skal fremgå tydeligt.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden