0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Producenter bør tvinges til at sætte udløbsdato på deres produkter

Syv ud af ti smider ting ud, som måske kunne repareres, viser undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
FINN FRANDSEN
Foto: FINN FRANDSEN

REPARATION: Det er særligt mobiltelefoner og printere, som bliver udskiftet, selvom de godt kunne repareres. Producenter skal oplyse om forventet levetid på produkter, opfordrer Forbrugerrådet Tænk.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Skærmen på din smartphone reagerer ikke, når du trykker på den. Garantien er udløbet, og nu koster en reparation 1.200 kroner.

Hvis du har stået i en lignende situation, har du formodentlig valgt at udskifte dit produkt med et nyt, selvom det kunne repareres.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu