0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forbrugere truer med kritik på sociale medier

Dårlig omtale og ’shitstorms’ er et våben, som 15 procent af forbrugerne har truet med for at få ret.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Simon Fals (arkiv)
Foto: Simon Fals (arkiv)

Kähler. Den en særlig Kähler-vase med kobberstriber, der skabte en shitstorm.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forbrugere udnytter det som pression over for butikker, at de kan gå på medier som Trustpilot eller Facebook og skrive en ringe anmeldelse om den vare eller butik eller betjening, som de har fået. Det viser en undersøgelse af danskernes brug af brugeranmeldelser, som Megafon har foretaget for Politiken.

Her siger 15 procent, at de en eller flere gange har advaret en udbyder af varer eller services om, at de ville skrive dårlige anmeldelser, hvis de ikke fik en bedre betjening.

Det tal kommer ikke bag på Dansk Erhverv, der organiserer danske handlende.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter