0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Leif er prisdetektiv: »Priskrig er en gentlemansport«

Leif Aagaard er prisdetektiv for Netto og følger hver uge konkurrenternes priser tæt. Alle discountkæder med respekt for sig selv lurer på de andre for at være med i kampen om de billigste priser, fortæller forbrugerekspert.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
 JOACHIM ADRIAN
Foto: JOACHIM ADRIAN

Observant. Siden 1981, hvor Leif Aagard blev udnævnt til den første butikschef i Netto har han holdt øje med konkurrenternes priser. I dag er det hans fuldtidsjob at lure på de andre.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Leif Aagards øjne lever deres eget liv. De glider fra side til side og registrerer diskret prisskiltene i periferien af synsfeltet, når vi bevæger os mellem rækkerne af varer.

Skanner for uregelmæssigheder og kniber sig pludselig sammen, selv om han er midt i en sætning, hvis de får øje på en pris,der er usædvanligt lav.

Hans syn er trænet gennem årtier, for Leif Aagaard har en mission. Han er fodsoldat i kampen for at gøre Netto til landets billigste discountkæde.

'Assortment specialist'

»Vi skal altid være sikre på, at vores priser er på plads«, som Leif Aagaard udtrykker det.

’Assortment specialist’ i Netto lyder hans stillingsbetegnelse, der på mere mundret dansk nok bedst kan oversættes til prisdetektiv. Flere gange om ugen sætter den 64-årige mand sig ud i sin sorte Volvo med skjorten strøget og tasken fuld af excel-ark af priser på discountkædernes mest populære varer i alle genrer fra mejeriprodukter over kolonial til frugt og grønt.

LÆS PRISTJEK

I dag er det mandag. Og mandag er grøntsagsdag for Leif Aagaard, der slår sin mappe op, da vi går gennem skydedørene til konkurrenten Rema 1000 i Ølby Center.