0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

»Så ringer chaufføren på andre steder«: Coop vil vinde over Nemlig med nyt våben

Onlinesupermarkedet vil tilbyde kunderne, at de kan få leveret madvarer, selv om de ikke er hjemme.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard

Hos Coop.dk MAD slipper du for at bruge den fysiske kurv, men kan sidde hjemme i sofaen og bestille og få leveret dagen efter.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Coop.dk er klar med et nyt våben i krigen om kunderne på nettets dagligvarebutikker. Fremover vil onlinesupermarkedet tilbyde sine kunder i Storkøbenhavn, at de kan få leveret varer, selv om de ikke er hjemme. Dermed håber detailgiganten, at den kan udfordre Nemlig.com, der er den største konkurrent på markedet.

Hidtil har det været et krav, at kunderne er hjemme, når dagligvarerne bliver leveret.

»Vi kan se fra blandt andet England, at der bliver skabt præference for den, du køber dagligvarer fra online. Så det er en kamp om fremtidens marked«, siger kommerciel direktør i Coop Morten Viktor.

Og selv om Coops chauffører ikke har nøgler til de aflåste opgange, har han også buddet på en løsning på den udfordring:

»Så ringer chaufføren på andre steder. Erfaringen fra vores test er, at vi kommer ind i langt de fleste tilfælde«, siger han til dagbladet Børsen.

Til samme avis oplyser Nemlig.com, at man ikke har planer om at følge Coop.dk’s initiativ.

Coop.dk oplyser i sin pressemeddelelse om tiltaget, at det vil sikre korrekte temperaturer på varerne ved at efterlade varerne ved hoveddøren i effektive kølekasser. Og kølekasser, pant og anden emballage vil blive taget med retur ved næste besøg.

Hver tredje har handlet i år

Danmarks Statistik kom i går med nye tal for interessen for dagligvarehandel på nettet, og de viser, at onlinesupermarkeder har fået godt fat i kunderne. På 10 år er der sket en tredobling af andelen af danskere, der har købt dagligvarer eller madvarer over nettet, fra 9 procent i 2009 til 27 procent i 2019.

Køb af dagligvarer på nettet er mest udbredt i Region Hovedstaden, hvor 36 procent har gjort det over det seneste år.

Modsat er det kun 27 procent på landsplan og 19 procent i region Nordjylland, hvor færrest har prøvet det. Det skal selvfølgelig også ses, i lyset af at onlinesupermarkederne har begrænsninger, i forhold til hvor i landet de sælger til.


Læs mere:

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts