0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Efter halvandet års ventetid i klagenævn: Jørgen Hoppe skal betale p-bøden

Parkerings-appen snød Jørgen Hoppe, så han betalte for den forkerte parkeringsplads. Det kostede en p-afgift, som Parkeringsklagenævnet fastholder skal betales.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mads Nissen
Foto: Mads Nissen

Jørgen Hoppe troede, at han betalte for en parkeringsplads på Q Parks ved Åbenrå. Men Easy Park app'en fandt en kommunal parkeringsplads, så da han kom tilbage til bilen, sad der en parkeringsafgift under viskeren. En klage til Parkeringsklagenævnet har efter halvandet års ventetid, været forgæves

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jørgen Hoppe var sikker på, at det var en fejl, da han for halvandet år siden fik en p-afgift. Nu har Parkeringsklagenævntet afgjort, at p-afgiften var helt efter reglerne.

»Det er godt nok længe at vente«, siger Jørgen Hoppe.

Historien begynder en aften i slutningen af november 2018. Jørgen Hoppe parkerede i en lomme med en halv snes parkeringspladser i gaden Åbenrå i det centrale København. Han betalte som tusindvis af andre bilister for parkeringen med sin EasyPark-app på mobilen og gik hen for at spise.

Da Jørgen Hoppe ved 20-tiden vendte tilbage til bilen, sad der klemt fast under vinduesviskeren en p-afgift på 790 kroner. På turen hjem til Helsingør blev han enig med sin kone om, at der var tale om en fejl. Jørgen Hoppe kontaktede EasyPark, som kunne fortælle ham, at han havde betalt for en kommunal parkeringsplads i gaden Åbenrå, og ikke for en plads på Q-Parks parkeringsplads Kongens Have, der ligger klos op ad Åbenrå.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter