Jørgen Hoppe var sikker på, at det var en fejl, da han for halvandet år siden fik en p-afgift. Nu har Parkeringsklagenævntet afgjort, at p-afgiften var helt efter reglerne.
»Det er godt nok længe at vente«, siger Jørgen Hoppe.
Historien begynder en aften i slutningen af november 2018. Jørgen Hoppe parkerede i en lomme med en halv snes parkeringspladser i gaden Åbenrå i det centrale København. Han betalte som tusindvis af andre bilister for parkeringen med sin EasyPark-app på mobilen og gik hen for at spise.
Da Jørgen Hoppe ved 20-tiden vendte tilbage til bilen, sad der klemt fast under vinduesviskeren en p-afgift på 790 kroner. På turen hjem til Helsingør blev han enig med sin kone om, at der var tale om en fejl. Jørgen Hoppe kontaktede EasyPark, som kunne fortælle ham, at han havde betalt for en kommunal parkeringsplads i gaden Åbenrå, og ikke for en plads på Q-Parks parkeringsplads Kongens Have, der ligger klos op ad Åbenrå.
Den gps-styrede app havde med andre ord placeret Jørgen Hoppes bil og ikke mindst hans mobil på gaden i stedet for i Q-Parks anlæg.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.
Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.
Prøv Politiken nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her