0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Syge og gamle er rasende på ejeren af Nemlig.com: »Jeg kan ikke forstå, at de kan få sig selv til at skumme fløden på den måde over for udsatte borgere«

Selv om varerne er de samme, betaler syge, ældre og handikappede mere, når de køber deres varer gennem Nemlig.coms ejer, Intervare. »Det er chokerende«, lyder det fra 87-årige Hanne, der får sine varer gennem firmaet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

De lageransatte på Nemlig.coms lager pakker både varer for Nemlig.com og moderselskabet Intervare. Varerne har dog forskellige priser alt efter, om det er private eller kommunale kunder, der køber de varer, der skal i kasserne.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hver torsdag triller en hvid varevogn op til kantstenen foran 87-årige Hanne Hansens lejlighed i det indre København. Det har den gjort, siden Hanne Hansen for et par år siden fik en hofteoperation og efterfølgende fik behov for hjælp til indkøb af dagligvarer. Men i de seneste uger har Hanne Hansen holdt et ekstra øje med varevognen og chaufføren.

Hun får sine indkøbsvarer fra Intervare, som er et kommunalt indkøbstilbud, men som nok mest er kendt for at eje onlinesupermarkedet Nemlig.com. Og det har sat en del tanker i gang hos Hanne Hansen, der har fulgt ivrigt med i Nemlig.com-sagen.

»Jeg har jo læst det, der er blevet skrevet, og jeg har lagt mærke til, at arbejdsforholdene minder meget om dem, jeg ser hos chaufføren, der kommer med mine varer. Det er altid den samme mand, som har utrolig travlt. Han slipper ikke engang elevatordøren, når han kommer op med varerne, fordi han skal skynde sig sådan at komme ned igen«, siger Hanne Hansen.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere