0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tre butikkers bud på bedre tøj Sådan skriver de om deres 'grønnere' varer

En ekspert i design og bæredygtighed hjælper med at vurdere, hvor meget eller lidt viden, vi kan få fra deklarationerne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Tobias Selnæs Markussen
Foto: Tobias Selnæs Markussen

Hvad betyder det, der står på mærkerne i tøjet - eller i de netbutikker, der sælger tøj? Politiken har bedt en ekspert se på tre eksempler.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tre stykker tøj, tre beskrivelser af varens påvirkning af miljø og samfund.

Politiken har bedt lektor og tekstilingeniør, Karen Marie Hasling, som forsker og underviser i relationen mellem materiale, design og bæredygtighed på Designskolen Kolding, om at gennemgå tre stykker tøj og hvordan de præsenteres i tre forskellige netbutikker: den kæmpestore, den mellemstore og den lille.

Hvad får vi svar på, hvor godt er det underbygget, og hjælper butikken os med at tage klimabevidste valg?

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere