0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Volvo efter 'grøn' bilreklame Vi er naturligvis kede af at kunne blive’ beskyldt’ for greenwashing af den ene eller den anden karakter

Uklare eller overdrevne budskaber blander sig med okay grønne argumenter, når virksomheder skal forklare deres reklamer for ’bæredygtige’ varer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Joachim Adrian
Foto: Joachim Adrian

Selv om en bil kun sparer en smule benzin, kan den godt blive solgt som en grøn fornyelse.

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ordet bæredygtig er blevet mode i markedsføringen, selv om Forbrugerombudsmanden har slået fast, at bliver det brugt, skal der være gode beviser for, at varen lever op til de grønne løfter.

Men der er mange andre, mere underspillede måder at signalere, at ens varer er miljøvenlige.