0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Elbetjente forsæder - sacre bleu! hvilken luksus...: Politiken tester tre kinesiske elbiler

Vi har testkørt Geelys Polestar 2, startup-virksomheden Aiways’ U5 og den kinesiske statsejede SAIC’s MG ZS EV.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Simon Meyer Fotografi
Pr-foto: Simon Meyer Fotografi

MG ZS EVPressefotos fra MG i Danmark

Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Forbrug
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Manden stopper med et ryk, da han ser den perlemorshvide bil holde ved ladestanderen. Efter et par sekunder folder han hænderne bag på ryggen, som et artigt barn på et museum, og begynder med små skridt at kredse rundt om bilen i en cirkel. Da han er nået omkring halvvejs rundt om bilen, kommer en af hans venner forbi. De taler kort sammen, mens de peger forskellige steder på bilen.

Jeg kan ikke høre, hvad de siger, men deres nærmest hypnotiserede blikke fortæller det hele. De er fuldstændig solgt. Og efter at have kørt i Polestar 2 i en uges tid må jeg medgive, at det er jeg også. Det er en ’blærebil’, der tiltrækker sig stor opmærksomhed – men samtidig sikrer et tydeligt strejf af Volvos underspillede skandinaviske linjer, at designet stadig bevarer jordforbindelsen.